Jump to content

BaYoNeTтA

Premium Members
  • Content Count

    418
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1
  • Time Online

    1h 59m 13s

Profile Song

BaYoNeTтA last won the day on April 23

BaYoNeTтA had the most liked content!

Community Reputation

16 Good

About BaYoNeTтA

  • Rank
    Ex Staff

Recent Profile Visitors

470 profile views
  1. Creierul este asemenea unui computer care stochează o mulțime de informații, amintiri și care ne ajută să gândim și să reacționăm. Creierul se află în centrul sistemului nervos și ne controlează gândurile, mișcările, deciziile și amintirile. Odată cu evoluția speciei, creierul uman devine tot mai complicat. Creierul conține milioane de celule nervoase care transmit și primesc informații din tot corpul. Creierul unui om este de trei ori mai mare față de creieurul unui mamifer cu o greutate similară. Cea mai mare parte a creierului uman se numește cerebel. Creierul este protejat de craniu, o cavitate osoasă formată din 22 de oase care sunt unite între ele. Creierul unei persoane adulte cântărește în jur de 1.5 kilograme. Cu toate că reprezintă în medie 2% din greutatea totală a corpului, acesta folosește 20% din energie. Bolile care afectează creierul sunt Alzheimer, Parkinson și scleroza multiplă. Astfel de afecțiuni pot limita funcționarea normală a creierului uman. Creierul este format în proporție de 75% din apă. Acest lucru înseamnă că deshidratarea, chiar și ușoară, poate avea un efect negativ asupra bunei funcționări a creierului. Este doar un mit acela că ne folosim doar 10% din capacitatea creierului. În realitate ne folosim tot creierul. Visele se pare că sunt o combinație de imaginație, factori psihologici și factori neurologici. Sunt de fapt o dovadă a funcționării creierului chiar și atunci când dormim.
  2. Oarecum atipic, suedezii de la Volvo au lansat limuzina S60 la puţin timp după ce publicul gustase deja farmecul modelului, graţie breakului V60. Acest lucru ne dă o idee despre cât de important este breakul pentru Volvo. De înţeles, având în vedere că modelul se adresează cu precădere familiilor din Statele Unite şi din vestul Europei, acolo unde Volvo a intrat în conştiinţa publicului prin break-urile sale legendare. Pentru România, breakurile sunt un fel de formă fără fond, însă, astfel că piaţa a aşteptat cu nerăbdare lansarea limuzinei. A treia generaţie a lui Volvo S60 mai aduce două premiere pentru Volvo. Acesta este primul model al suedezilor produs în Statele Unite ale Americii, în noua fabrică din Carolina de Sud. De asemenea, este primul model pentru care Volvo nu a prevăzut o motorizare diesel. Ştim că asta îi va răni pe fanii acestor motorizări, dar Volvo merge aici cu trendul pieţei, care este unul clar: din ce în ce mai puţini oameni cumpără astăzi maşini cu motoare diesel, iar cei care o fac trebuie să se mulţumească cu o cotă de revânzare ridicol de mică – o perspectivă deloc atrăgătoare. Nu trebuie să fie nimeni trist, însă, pentru că motorizările Volvo pe benzină sunt cu adevărat reuşite. Am testat S60 în versiunea de motorizare T5 (2,0 litri/250 CP) cu tracţiune faţă şi nu am regretat aproape deloc motorul diesel. În afară de avantajul consumului mai redus, acesta nu are niciun atu credibil, iar economia de combustibil nu este chiar un argument în segmentul premium.
  3. Mitsubishi face pickup-uri de mai bine de 40 de ani, iar anul acesta introduce ce de-a şasea generaţie Mitsubishi L200, ocazie cu care reprezentanţa din România a organizat un test drive. Traseul ales a fost Bucreşti – Predeal, însă nu am mers pe DN aşa cum v-aţi aştepta, ci pe drumuri lăturanlice neasfaltate, condiţii prielnice pentru o astfel de maşină de a-şi demostra calităţile. Aveţi puţine şanse să confundaţi noul Mitsubishi L200 cu orice alt pickup de pe piaţă. Acest lucru se bazează mai ales pe design-ul frontal distinctiv, care îi conferă un aspect mai impunător. Înălţimea capotei a crescut cu 40mm, iar toate versiunile sunt dotate cu jante din aliaj cu dimensiuni de la 16 la 18 inci. În ceea ce priveşte partea practică, dimensiunea benei rămâne neschimbată: măsoară 1.520 mm lungime şi este lată de 1.470 mm, punându-l la egalitate cu majoritatea rivalilor săi, precum Ford Ranger şi Nissan Navara. În ceea ce priveşte interiorul nu există o schimbare drastică, dar proprietarii modelului L200 anterior vor observa câteva îmbunătăţiri. Pentru început, scaunele din faţă beneficiază de o mai mare susţinere laterală, iar baza scaunului este ceva mai lungă pentru a oferi mai mult sprijin pentru picioare. Pe versiunile superioare, scaunele din faţă sunt încălzite, iar poziţia şoferului este reglabilă electric. Volanul prezintă un nou design în patru spiţe, cu comenzi multifuncţionale uşor de utilizat. O reînnoire a consolei centrale aduce un design mai modern, deşi ecranul tactil color nu are aceeaşi calitate ca a competitorilor – X Class, să zicem. Pe bancheta din spate se stă foarte bine, spaţiul fiind în limite normale. Vizibilitatea este decentă în toate direcţiile, dar cei care nu vor să admire peisajul pot să stea pe telefon, în spate existând şi sloturi USB pentru încărcare.
  4. Mazda MX-5 împlineşte anul acesta 30 de ani, aşa că japonezii au lansat o ediţie aniversară. Este o etapă importantă în viaţa celui mai recunoscut model al său, iar cu ocazia asta Mazda i-a oferit o culoare specială, i-a montat câteva accesorii noi, a limitat exemplarele construite la 3000 şi ne-a oferit MX-5 30th Anniversary Edition. Numărul 1682 din 3000 produse MX-5 a beneficiat de o atenţie specilă de fiecare dată când a aniversat cifre rotunde. La a zecea ediţie aniversară, în 1999, numărul de unităţi a fost limitat la 7500; la a douăzecea aniversare, în 2009, au fost fabricate 2000 de bucăţi vândute doar pe piaţa internă din Japonia; şi apoi în 2014 a mai existat o ediţie de 25 de ani cu doar 1000 de unităţi produse. Iată că suntem în 2019 şi am ajuns să conducem maşinia ediţia de 30 de ani, o maşină care poartă numărul 1682 din 3000 produse. Maşina respectă specificaţia hardtop, la care se adaugă vopseaua Racing Orange, jante din aliaj de 17 inci gravate, capace de oglinzi negre, o placuţă cu numărul exemplarului poziţionat doar pe partea şoferului şi scaune Recaro încălzite cu difuzoare Bose, scaune acoperite cu o combinaţie de piele neagră şi Alcantara, cu cusături contrastante în culoarea caroseriei.
  5. Primele Jocuri Olimpice morderne au avut loc în vara anului 1896, în Atena, Grecia. Prima zi de vară se numește solstițiul de vară. Ultima zi de vară este pe 20 septembrie. Pepenele este una dintre cele mai îndrăgite tratații ale verii, dar știai că acesta este o legumă și nu un fruct. Pepenele face parte din familia castraveților. Pe perioada verii, turnul Eiffel din Paris, crește în înălțime datorită căldurii. Luna iunie a fost numită după zeiță romană Juno. Primul costum de baie pentru femei a fost realizat în anii 1800. Luna iulie și-a primit numele după împăratul Julius Caesar. Cea mai lungă zi din an este atunci când are loc solstițiul de vară. Țânțarii sunt cei mai activi pe perioada verii. Aceste insecte există pe pamanat de mai mult de 30 de milioane de ani. August a fost numită după nepotul lui Juliul Caesar. Acesta a primit titlul de “Augustus” care înseamnă reverend. Cele mai multe furturni se produc în perioada verii, decât în orice alt anotimp din an. Înghețata pe băț a fost inventată în 1905 de către un băiat de 11 ani.
  6. Cățeii transpiră doar prin lăbuțe. Cățeii pot avea mai mult de 100 de expresii faciale, pe cele mai multe le fac cu urechile. Cățeii pot scoate 10 sunete vocale diferite. Există mai mult de 350 de rase de câini în întreaga lume. Contrar a ceea ce se crede, câinii pot distinge culorile. Aceștia văd nuanțele de albastru, galben, verde și gri. Câinele a fost printre primele animale domesticite de către om, acest lucru întâmplându-se în urmă cu mai mult de 10.000 de ani. Pisicile nu au glande sudoripare. O pisică poate să sară de șapte ori mai sus decât înălțimea ei. Pisicile au cinci degete pe fiecare lăbuță din față, dar numai patru degete pe lăbuțele din spate. Corpul unei pisici este foarte flexibil; scheletul are mai mult de 230 de oase, mai multe decât scheletul uman care este alcătuit din 206 oase. Pisicile au o memorie mai bună decât câinii. Pentru a supraviețui, o pasăre trebuie să mănânce o cantitate care este egală cel puțin cu jumătate din greutatea ei. Inima păsărilor bate de 400 de ori pe minut atunci când se odihnesc. Papagalii mari pot atinge și vârsta de 75 de ani. Mulți hamsteri clipesc cu câte un singur ochi o dată. Iguanele își pot ține respirația până la 30 de minute. Dihorii au început să se numere printre cele mai căutate animale de companie, cel puțin în SUA.
  7. Transfăgărășanul a fost construit între 1970 și 1974. Șoseaua are o lungime de 92 de kilometric, iar altitudinea maximă până la care ajunge este de 2.040 de metri. Pe acest drum se află cel mai lung tunel rutier din țara noastră care măsoară 887 de metri. Pentru a fi construit tunelul Bâlea-Capra au fost escavați peste 41.000 de metri cubi de rocă și s-au folosit 20 de tone de dinamită. În timpul construirii Transfăgărășanului, 40 de oameni, dintre cei care lucrau pe șantier, și-au pierdut viața. Şoseaua urcă până la o altitudinea de 2.042 m în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălţime, după Transalpina, care străbate Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali şi ajunge până la 2.145 metri în pasul Urdele. Drumul începe din comuna Arefu, în judeţul Argeş, la kilometrul 61 al DN7C şi se termină în comuna Cârţişoara (Sibiu), la intersecţia cu DN1. Unul din tronsoanele cele mai dificile ale Transfăgărăşanului este cuprins între Lacul Bâlea şi Bâlea Cascadă pe o lungime de 13 km. Pe Transfăgărășan se găsesc 27 de poduri şi viaducte. Pentru construirea drumului de la un capăt la altul s-au dislocat circa 3 milioane de tone de rocă, s-au făcut 830 de lucrări transversale şi 290.000 de metri cubi de zidărie.
  8. Charles Darwin a scris în 20 de ani cartea Originea speciilor, în care explică procesul evoluției. Nu există două animale identice, chiar dacă fac parte din aceiași specie. Sunt peste 340 de rase de câini, deși toate se trag dintr-o specie de lup sălbatic care a trăit în urmă cu mii de ani. Oameni au aceiași structura osoasă a mâinilor cu cinci degete, la fel ca și alte animale care au labe, aripi sau înotătoare. Multe animale de companie, animale domestice sau flori de grădină pe care le știm astăzi sunt rezultatul alegerii oamenilor. Adică, fermierii au ales să înmulțească găinile care fac cele mai frumoase ouă și grădinarii aleg să crească cele mai frumoase plante. Cea mai mică diferență de culoare poate ajuta o plantă sau un animal să supraviețuiască și să se reproducă mai bine în sălbăticie. Procesul se numește selecție naturală. Instinctul este o altă parte a selecției naturale. De exemplu, multe păsări știu că trebuie să călătorească în zone calde pentru a supraviețui peste iarnă. Dacă plantele și animalele nu s-ar lupta să supraviețuiască, pământul ar fi acoperit doar de o singură specie. Micile schimbări care apar la o specie pot duce la apariția unei specii noi. De regulă schimbările se petrec de-a lungul a sute de ani, deci este destul de greu să vezi evoluția cu ochii tăi. Deși trăiesc în apă, delfinii au evoluat din mamifere, iar rechinii din strămoși pești. Oamenii, animale, plante, insectele și chiar bacteriile, toate provin din primele forme de viață care au existat.
  9. Castelul Peleș a fost ridicat în totalitate în 41 de ani. Castelul a fost ridicat pe un teren pe care Carol I l-a cumpărat în timpul unei vizite pe care a făcut-o în țara noastră. Schița castelului a fost realizată de arhitectul german Johannes Schultz, arhitectura fiind una neo-renascentistă cu influențe germane. Odată cu construirea castelului Peleș, denumirea localității în care acesta se află a fost schimbată din Podul Neagului în Sinaia. Peleșul are 168 de camere, dintre care doar 35 se pot vizita. Castelul Peleș a fost primul castel electrificat din Europa. Peleșul are un lift în interior care funcționează și astăzi. În bibiloteca Regelui, există o ușa secretă. În Holul de Onoare al castelului există un impresionant tavan vitrat culisabil și funcțional. Sub piatra de temelie a castelului sunt îngropate primele monede româneşti cu chipul regelui Carol I, care au fost interzise de imperiul Otoman. După abdicarea regelui Mihai, în 1948 castelul Peleş este confiscat de autorităţile comuniste, fiind declarat muzeu în 1953. În perioada 1975-1990, castelul a fost închis publicului. Cele 2.000 de personaje sculptate în lambriurile Holului de Onoare au fost realizate de către 140 de artişti care au lucrat timp de şase luni, zi şi noapte. Materialele de construcţie sunt, în cea mai mare parte, de provenienţă românească. Castelul Peleş este prima construcţie din România a cărei fundaţie este din beton. În jurul castelului Peleș au mai fost ridicate și alte edificii, Pelișorul și Foișorul. Castelul beneficiază de un patrimoniu artistic impresionant constând în colecţii de vitralii, mobilier şi arme ce conţin piese datând încă din secolul al XV-lea.
  10. Pe vremuri, oamenii credeau că dovleacul înlătura pistruii și tratează mușcătura de șarpe. Dovleacul crește pe toate continentele, mai puțin în Antarctica. Pentru că are semințe, dovleacul este considerat fruct, dar când este vorba de preparate culinare, dovleacul este considerat legumă. Dovlecii sunt de regulă portocalii, dar se găsesc și dovleci galbeni, albi, verzi și roșii. În medie, un dovleac atinge greutatea de 6 kilogarme. Unii dovleci sunt special cultivați pentru concursuri și pot atinge și greutatea de 450 de kilograme. Dovlecii au crescut și mai mult în popularitate datorită sărbătorii de Halloween. Dovleacul face parte din aceiași familie cu pepenele galben, pepenele verde, dovlecelul și castravetele. Plăcintăacu dovleac este un desert extrem de apreciat pe perioada toamnei, în timpul festivalurilor recoltei, de Ziua Recunoștinței și chiar de Crăciun. Dovleacul conține 90% apă și are puține calorii. Există mai mult de 50 de soiuri de dovleci în lume.
  11. Migrația este un efect destul de des întâlnit în rândul animalelor, în special al păsărilor, în timpul iernii. Totuși, cele mai multe specii de păsări nu migrează pe perioada iernii. De asemenea, anumite specii de fluturi pleacă în țările calde în timpul iernii. Hibernarea este o stare de activitate metabolică redusă pe perioada iernii. Anumite animale “dorm” în perioada iernii și ies din vizuinile lor abia în momentul în care vremea se încălzește. Printre acestea se numără: popândăii, broaștele, șerpii și liliecii. Unele animale își fac provizii de mâncare peste iarnă, însă nu intră apoi la hibernare definitiv. Printre animalele care se comportă în acest fel se numără veverițele, castorii, sconcșii, bursucii și ratonii. Rezistența se observă atunci când un animal face față iernii, dar trece prin anumite schimbări, cum ar fi schimbarea culorii blănii sau a musculaturii. Culoarea blănii sau a penelor se schimbă în alb, pentru a se confunda cu culoarea zăpezii, iar apoi revine la culoarea naturală în restul anului. Anumitor mamifere cu blană, le mai crește un strat gros de blană pe perioada iernii. Acesta ajută la o mai bună retenție a căldurii. Imediat ce sezonul rece a trecut, haina groasă de blană dispare pentru a permite apoi corpului să se răcorească mai ușor, când este cald. Zăpada afectează de asemenea modul în care animalele se comportă. Sunt animale care profită de proprietățile izolatoare ale zăpezii și se ascund în ea. Printre animalele care trăiesc de obicei sub stratul de zăpadă se numără șoarecii
  12. În România, copiii își lustruiesc ghetuțele în seara de 5 decembrie, iar a doua zi dimineață descoperă cadourile de la Moș Nicolae sau după caz, câte o nuielușă. În Germania, copiii pun lângă ghetuțe și o scrisoare în care își trec toate dorințele și câțiva morcovi pentru măgărușul lui Moș Nicolae. Se mai spune că Moş Nicolae are cu el o carte în care a trecut toate faptele copiilor, bune sau rele. Dacă n-au fost cuminţi, copiii primesc nuieluşe, cartofi sau cărbuni. Copiii din Franța îi lasă în seara de ajun lui Moș Nicolae, un pahar de vin și câțiva morcovi pentru măgăruș. Moșul le aduce dulciuri și fructe. La copiii olandezi, Moș Nicolae vine din Spania, pe mare. El va merge pe la fiecare copil şi-i va dărui câte ceva, dar dacă pe lista lui, copilul este trecut ca neascultător, se spune că atunci îl va lua cu el înapoi în Spania. În Italia, copiii așază în seara de 5 decembrie, pe o farfurie, scrisori cu dorințele lor și cu promisiunea că vor fi cuminți în anul care vine. A doua zi descoperă că Moș Nicolae a luat scrisorile și le-a lăsat în schimb dulciuri. În unele oraşe şi sate din Slovacia, Moş Nicolae vine cu trăsura trasă de un cal. Copiii nerăbdători să îl vadă umplu străzile şi se unesc în coruri şi dansuri. În unele regiuni, Moşul vizitează copiii acasă. Și aici se păstrează același obicei al ghetuțelor lustruite puse la ușă sau la fereastră, pentru a fi umplute de Moș Nicolae.
  13. A fost odată ca niciodată un MINI John Cooper Works Clubman, cel mai puternic MINI construit vreodată pentru drumurile publice. Are 306 cai putere și 450 de Newton metri. Sfârșit. Eu am plecat să mă distrez. Test drive Mini John Cooper Works Clubman. Cifrele sunt tot ce contează. Iar Sir MINI John Cooper Works Clubman – pentru că da, este un Sir – știe ce are de făcut cu ele. Poate par ca niște haine cu două măsuri mai mari pentru un MINI, dar nu avem de-a face cu unul oarecare, ci cu cel mai puternic din istorie certificat pentru drumurile publice până la venirea lui pe lume. Niciodată BMW nu a construit un motor cu patru cilindri de serie mai puternic decât cel care îl pune în mișcare pe Lordul meu, la fel ca și pe BMW M135i. Unitatea TwinTurbo de 2.0 litri este cuplată la o nouă transmisie Steptronic cu opt rapoarte. Când s-a împărțit norocul, noua generație MINI John Cooper Works Clubman a primit tot ce avea nevoie: cu 75 de cai putere mai mult decât generația anterioară, cu 100 Nm mai mult, un sistem de tracțiune integrală ALL4, diferențial mecanic pe puntea față și personalitatea dinamică a brand-ului care tocmai a împlinit 60 de ani. JCW Clubman are acum patru portiere, plus cele două uși spate. Cele pentru portbagaj se deschid acum și cu o simplă (două, de fapt) apăsare (apăsări) pe butonul cheii. MINI al meu poartă British Green IV (606 euro), are acoperiș roșu, dungi sport tot roșii (242 de euro) și jante John Cooper Works Grip Spoke de 18 inci.
  14. A șasea generație a lui Opel Corsa va ajunge în curând în showroom-uri, dar noi am condus-o la evenimentul de lansare din Croația. Interesul generat de lansarea celui mai bine vândut model din gama Opel este pe deplin justificat. Nu doar pentru că este un model nou, ci și pentru că este primul model realizat în totalitate după preluarea brandului german de către francezii dela PSA. Eforturile inginerilor Opel sunt absolut remarcabile, având în vedere timpul scurt avut la dispoziție pentru a pregăti noul Corsa. Pentru cei care nu sunt la curent, dezvoltarea celei de a șasea generații a modelului german sub bagheta GM ajunsese într-un stadiu avansat la momentul la care PSA a preluat marca Opel, în 2017. În ciuda tuturor previziunilor, decizia luată la nivel de grup a fost de a o lua de la zero folosind platforma CMP a grupului PSA. Doi ani mai târziu (un interval extrem de scurt în industria auto), Promotor pleca în Croația pentru a conduce noul Opel Corsa. Cu un interval de dezvoltare atât de scurt, nu este niciun secret că noul Opel Corsa preia destul de multe din caracteristicile fratelui de grup Peugeot 208. Nu toate, existând suficient de multe elemente care diferențiază modelul german de varianta sa franceză. Acest aspect are însă două tăișuri, după cum vom vedea în continuare. Mai întâi să trecem în revistă noutățile aduse de a șasea generație a lui Opel Corsa.
×
×
  • Create New...